skönhetstips

HEMMAGJORDA ENKLA ANSIKTSMASKER

 
Honungsmask:
Honung mot huden är bra för torr hud och fungerar som en fuktmask. Faktum är att man kan stryka på honung direkt på ansiktet och låta det ligga där en 10-15 min och det ger resultat.
 
Mot acne:
Blanda en klyfta citron, 2 msk vinäger och 1 dl vatten. Det här är bra mot acne. Tvätta bort när det har torkat.
 
Avokadomask:
En väldigt populär ansiktsmask är avokadomasken. Du mosar bara en halv avokado och sätter det direkt på ansiktet, sen tvättar du bort det när det har torkat.
 
Fethy:
Jordgubbar är bra för alla hudtyper, men speciellt för fet hy. Skär jordgubben i hälften och skrubba ansiktet med den i fem min, sen låter du det va kvar i fem min och tvätta bort.
 
Normalhy:
Papaya är helt enkelt bra för allt och alla. Blanda en halv kopp papaya med 1 tsk honung. Du kan tvätta av det efter 15 min.
 
annat enkelt tips:
Gurka är superbra för hyn. Hacka några bitar gurka och lägg dom över hela ansiktet, gurkjuicen kommer att suga upp orenheterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0